Salget af billetter til "SØBY - musicalen om det brune guld" går forrygende, hvor vi har nået de budgetterede 1.800 billetter til seks forestillinger.
Museet har budgetteret med 1.800 solgte billetter til seks forestillinger. På nuværende tidspunkt er der solgt 2.300 billetter til syv forestillinger, så vi har åbnet for billetsalg til en ottende forestilling tirsdag 25. august.
Med de to ekstra forestillinger kanvinå op på 3.400 publikummer, og det tror jeg, at vi gør.
21. og 22. august er der kun få billetter tilbage.
Før forestillingen er det muligt at mødes til spisning, hvortil der er solgt 900 gange tapas, og her er der udsolgt 22. august.
Interesserede kan købe en rundvisning på museet, og det har 200 gjort, men også her har nogle dage kun få ledige pladser, og 26. august er udsolgt.
Generelt gælder det, at interesserede – især grupper – skal skynde sig at få købt billet samt spisning og rundvisning, hvis de ønsker det.
Levendegørelse kl. 17-19skaber en helhedsoplevelse,hvor især børn spiller små optrin og episoder fra dagligdagen.
Du kan bestille lækker tapas til 149 kr. Spisningen før forestillingen skal helst foregå udendørs, men alle kan komme i husly i tilfælde af dårligt vejr.
En rundvisning på museet kl. 17.30 eller 18.00 på en halv time koster 50 kr. per person.
Tilskuerne sidder på en tribune, så alle har godt udsyn.
Den kunstneriske del af musicalen er overladt til Kulturkompagniet i Herning Kommune, som også stod bag Kulstykket iAbildaafor ti år siden.
Musicalen er skabt af et stærkt hold af regionens mest erfarne teaterfolk. Kirsten og Mads Aastrup har skrevet et helt nyt stykke med baggrund i begivenheder i Søby. Mads Aastrup er instruktør med støtte fra Kirsten Aastrup. Det kunstneriske team består desuden af scenograf Per Steenberg, komponist John Frosch og sangforfatter Lis Madsen.
-Mange midt- og vestjyder har stærke relationer til Søby og brunkulstiden, siger Mads Aastrup.Mange vil kunne sige, at deres forældre eller bedsteforældre har arbejdet herude, og selvom forholdene og arbejdsmetoden virker fjernt fra vor tids standarder, så skal vi ikke mange generationer tilbage, før dette var virkeligheden.
-I min researchen til forestillingen opdagede jeg selv, at min egen farfar fra Horsens kørte med brunkul som vognmand. Derfor er denne historie ekstra nærværende for mange, og derforgørvios ekstra umage for at skildre denne tid.
To forskellige ruter på hver 16 km. Pris dækker entré, guide og kaffe. Én tur koster 80 kr. og to ture 100 kr.Ingen tilmelding.
Søndag 7. juni kl. 10.00 vandrekoncert
Koncertmed ”Stemmer i Voks”og vandretur.Herning Kommune betaler entréformax 100 gæster, da det er en del afHerning Kulturfest.
”Stemmer i Voks” består afMartin Døssing Ottosen og Ulla Bendixen. To vedholdende musikere der har en uudtømmelig kærlighed til og fascination af gamle folkeviser og fortællinger, skæbner og skrøner – til fælles.
”Stemmer i Voks” besøger Søby Brunkulsmuseum. (Foto: Martin Ottosen).
Duoentrækker ifolkemindesamlerEvald Tang Kristensens gamle efterladte støvler, og lader dem føre os gennem historien fra hus til hus på den jyske hede ind i de lavloftede stuer, hvor sangerne og stemmerne pludselig står lyslevende foran os.
I 1995 dannededeorkestret Sorten Muld, som tager fat i den kulturelle sangskat og bearbejder den ind i nutidens musik og tonesprog.
Kl.10-11 koncert på Festpladsen.
Kl.11-12 vandreturog fortællinger med Jan Svendseni området.
Søndag 14. juni kl. 10.30 natur-tur
Start på museet med kaffe og orientering. Derefter i bil til Elmers Hus og går mod syd; 3,0 km
kuperet. Bagefter er det muligt at gå andre ture.
80 kr. inkl. entré, guide(Jan Svendsen)og kaffe.Tilmelding på 53 37 14 59 senest tre dage før!
Fredag 19. juni Rock i Søby
Kl. 15.15-23.00.Billetter 345/395 kr. (gælder museet kl. 10-17) på branderocker.dk
MedMD-Duo,It`sonlyBryan, Fede 80’ere og RonniesRock'n'rollerCoasters(foto).
Lørdag 20. juni Søby Veterantræf for ALLE
Kl. 10-14 Udstilling på p-pladsen af gamle køretøjer.
Vi sælger frankfurtere og drikkevarer.
På parkeringspladsen med fri adgang:
Kl. 12.30 Markerer Mindelundens75 år.
Kl. 13.00 Start den gamle gravemaskine fra 1932. På museet:
Kl. 13.30 start traktor (’51) og lastbil (’59).
Kl. 14-16 Musik på Festpladsen ved Herning Koncertorkester(foto). Fællessang og samvær.
Normal entré/årskort.Salg af kaffe, drikkevarer, frankfurtere, kage og lotteri. Egen forplejning tilladt.
Årskort – også på papir
Du kan købe årskort enten elektronisk eller på papir!!!
Prisen er 120kr, som svarer til to billetter – og derefter er det gratis!
Hjælperliste
Hvis du vil hjælpe ved:
Veterantræf 20. juni.
Søby Marked 8. august.
SØBY-musicalen om det brune guld” 20-29. august.
kan dusende en maileller sms til mig.
Du bestemmer selv hvor meget og hvor længe.
Alle frivillige får entré og fuld forplejning. Og vi hygger os noget så gevaldigt sammen i et herligt fællesskab.